Saturday, October 15, 2011

What is Enterprise Analysis?


The Enterprise Analysis Knowledge Area consists of the collection of tasks for analyzing the business situatio to fully understand business problems and opportunities, and assessing the current and future views of the enterprise to understand the change needed to meet business needs and achieve strategic  goals Enterprise analysis outputs provide context to requirementelicitation, analysis, documentation and validation, and to solution identification for a giveinitiative and/or for long-term planning.

Enterpris analysis is often the starting point for initiatin a new project and is continued as changes occur and more information becomes available. Tinitiate large change initiatives, this analysis work is often treated as an investigative feasibility study and/obusiness architecture endeavor and may be manage as a stand-alone project or formal project phase 

For smaller change efforts, these activities are typically performe in a less formal manner It is through enterprise analysis activities that the business requirements are identified and documented. Business requirementare defined as high-level statements of the goalsobjectives or needs of the enterprise. They describe such things as the reason why a project is initiated, the business outcomes that the project is expected to achieve,
and the metrics that will be used to measur success.

SpecificallyEnterprise Analysis is the Knowledge Area describes the business analysiactivities that take place for organizations to: 
(1) identify business problems to be solved and opportunities to pursue to meet business needs and achieve strategic  goals
(2) determine the most feasible business solution option, 
(3) define the solution scope and develop the business case for the propose new project to implement the business solution, 
(4) continue to assess, refine and validate the business need and solution during the project, and 
(5) evaluate the business benefits brought about by the deployed solution. 

These activities are performed before a project start and may be repeated if the business need changes, if a change request alters the solution scope, or are often conducted repeatedly when performing continuous improvement.  A new/changed business solution may include implementation of business and/or technical components, e.g., new or changed business units, processes, functions, locations, roles, desktop tools, training, applicatio systems and technical infrastructure.  

A project is defined as a temporary endeavor undertaken to create a unique product, serviceor result.     

An enterprise is an organization or collection of organizations that share a set of common goals and has been created for the purpose of providing products or services to customers.  An enterprise can be a government agency, a whole corporation, a division of a corporation, a singldepartment, or a chain of geographically distant organizations linked togethe by commoownershiAs business analysis matures into a critical management discipline, organizations tend trealize that it has two dimensions: 
(1) analysis to ensure an enterprise is investing in the most valuable business solutions, and (2) eliciting, analyzing, documentingcommunicating and validating requirementto deliver the forecast-ed business benefits from the project outcomes. In order to ensure they are investing in the most valuable projects, management needs accurate, consistent and useful information about initiatives that are currently funded, as well as propose new ventures 

Enterprise analysis tasks:
(1) Begin after the executive team of the enterprise develops strategic  plans, goalsanmeasures or when a business problem or a new business opportunity has been identified;
(2) Continue until enough information is gathere to propose new programs ansupporting projects;
(3) Continue during the project as the business analysis professional updates the enterprisinformation as more is learned to ensure the business need is fully understood, to validate that the solution is optimal, and to verify that the forecasted costs versus benefits remain positive and therefore, continued investment in the project is warranted; and
(4) End after the value of the deployed solution is evaluated to determine if the forecastebusiness benefits have been attaine and business goals have been met Note that benefirealization may not be possible until long after deployment of the new business solution. The business benefit management or realization assessment is continually performe by the business analysis professional for the life of the new business solution. (Solution evaluation and benefits management is covered in more detail in the Solution Assessment and Validation Knowledge Area.)

Tasks that are essential pieces of work performe as part of enterprise analysis includthose listed below and explained in detail in this chapter.
Definthe business need
Determine gap in capabilitie to meet the business need
Determine the solution approach
Definthe solution scope

No comments:

Post a Comment

Add your query here.

Higher Education Reduces Corruption